آقا سانسورچی! عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری! ما از پای نخواهیم نشست

۱۳۸۸ آبان ۱۰, یکشنبه

13 آبان چه کنیم؟

سلامی دوباره به سبزاندیشان دیار سبز
داریم به روز چهارشنبه سیزده آبان نزدیک می‌شیم. یه مسأله‌ای که تو شهرهای کوچیک مهمه که بهش توجه کنیم اینه که به خاطر جو سرکوبی که وجود داره، اعتراضات معمولا به صورت خاموش هست. این مسأله نه تنها توی شاهی، توی شهرهای دیگه مثل ساری و بابل هم مطرح هست. با وجود این که دانشگاه‌های بزرگی توی این شهرها هست و طبیعتا انتظار می‌ره که به خاطر وجود فضای نسبتا بازتر انتقادی در دانشگاه، اعتراضات به صورت گسترده‌تری خودش رو نشون بده، اما به دلیل این که این اعتراضات فقط در داخل دانشگاه صورت گرفته، و هیچ‌گاه به بیرون از دانشگاه سرایت نکرده، نتونسته توجه بخش خاموش جامعه رو به خودش جلب کنه. تا به حال تجمع‌های اعتراضی زیادی در دانشگاه‌های بابلسر، نوشیروانی بابل، دانشگاه علوم و فنون و حتی دانشگاه آزاد قائم‌شهر صورت گرفته، اما بیش‌تر اون‌ها در همون فضای دانشگاه شکل گرفته و به فضای بیرون گسترش پیدا نکرده.
13 آبان فرصت خوبیه که دانشجوها با به بیرون کشاندن تجمعات به خارج از فضای دانشگاه، اکثریت خاموش معترضین رو با خودشون همراه کنند. مخصوصا بچه‌های دانشگاه آزاد قائم‌شهر می‌تونن از این فرصت استفاده خوبی بکنند. توی این چندروزه زمان مناسبی برای اطلاع‌رسانی به هم‌دانشکده‌ای‌هامون داریم. مسیر راهپیمایی رو می‌شه از دانشگاه به سمت میدان امام تعیین کرد. یکم مسیرش نامناسبه، به خاطر قرار گرفتن در مسیر بزرگراه، لااقلش اینه که می‌شه جلوی در دانشگاه تجمع رو ایجاد کرد. به هر حال، به دلیل موقعیت استراتژیک این منطقه و به دلیل عبور و مرور زیادی که تو این منطقه انجام می‌شه، می‌تونه روی اذهان عمومی تأثیرگذار باشه و حتی همراهی مردم رهگذر رو در پی داشته باشه. این نکته رو باید همیشه تو ذهنمون داشته باشیم که همیشه آدم‌ها منتظرن تا یه چند نفر شروع کنند به حرف زدن، اون‌وقت باهاشون همراهی می‌کنند و حرفشون رو می‌زنن. همیشه باید یه هسته‌ای شکل بگیره تا بقیه کم کم دورش جمع شن. دقیقا مثل یه گوله برفی که از سراشیبی قل می‌خوره، توی مسیر بزرگ و بزرگ‌تر می‌شه.
پس این موضوع رو جدی بگیرید، مخصوصا اون‌هایی که توی دانشگاه فعال هستند و بیش‌تر از بقیه این حرکت رو هدایت می‌کنند، خیلی خوب می‌تونن در این زمینه اطلاع‌رسانی کنند.
در پایان، فیلم و عکس، هرچند کوتاه و مختصر باشه، بهترین تأثیر رو روی اطلاع‌رسانی و روحیه بخشیدن به بقیه داره. پس فراموش نشه. اگه فیلم یا عکسی تونستید تهیه کنید، می‌تونید اون‌ها رو به آدرس ایمیل ما بفرستید تا از طریق همین رسانه منتشر بشه.
سعی می‌کنیم هرچه زودتر اعلامیه‌ای رو مختص 13 آبان تهیه کنیم و بذاریم این‌جا، تا بشه پرینت گرفت و توی دانشگاه توزیع کرد. شما هم اگر تونستید تهیه کنید، ما رو دست‌تنها نذارید، اون رو برای ما ایمیل کنید. این‌جا متعلق به همه‌ست، اینو فراموش نکنید.
تا 13 آبان، سبز باشیم.

0 نظرات: