آقا سانسورچی! عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری! ما از پای نخواهیم نشست

۱۳۸۸ آذر ۸, یکشنبه

برنامه تکمیلی ترافیک سبز 16 آذر


دوباره سلام،
خب اینم از برنامه 16 آذر،
این هفته کار زیاد داریم، تا دوشنبه باید تا جایی که می‌تونیم اطلاع‌رسانی کنیم.
مهم‌ترین بخش برنامه ترافیک سبزه. اینم از اعلامیه ترافیک سبز:


برای پرینت گرفتن می‌تونید اون رو به فرمت پی دی اف دوتا تو یه برگه A4 و یا چهارتا تو یه برگه A4 دانلود کنید. اگه خودتون پرینتر دارید که چه بهتر، اگه ندارید باید بیش‌تر احتیاط کنید. دیگه خودتون بهتر می‌دونید. تازه اگه بخواهید خوش‌سلیقگی خرج بدید، می‌تونید اون ماشینه و اون مچ‌بند سبز رو با ماژیک سبزش کنید که بیش‌تر به چشم بیاد.
در مورد روش‌های اطلاع‌رسانی هم قبلا گفتیم، اما این‌جا چند روش رو روش تأکید می‌کنیم:
1- پخش شب‌نامه (از همینایی که الان دانلود کردید). این روش تأثیر خیلی خیلی خوبی داره. همین که مردم صبح که می‌خوان از خونه برن بیرون، این برگه کاغذ رو زیر در خونشون یا زیر برف‌پاک‌کن ماشینشون پیدا می‌کنن و خودشون برش می‌دارن و می‌خونن، خیلی براشون جالبه و بیش‌تر روشون تأثیر می‌ذاره.
2- شعارنویسی. درسته شعارها رو خیلی زود خط خطیش می‌کنن. اما همون چند وقتی که رو دیوار می‌مونه مخصوصا اگر تو دید باشه، تأثیر خودش رو می‌ذاره، تازه اگه خط خطی بشه بیش‌تر جلب توجه می‌کنه و مردم بیش‌تر دقیق می‌شن ببینن زیرش چی نوشته. می‌تونیم توی یه جمله کوتاه برنامه 16 آذر رو اعلام کنیم. مثلا: " 16 آذر ترافیک سبز ساعت 5" همین کافیه. مردم خودشون می‌دونن که ترافیک شاهی کجا اتفاق می‌افته. هر جا که هستن به سمت میدان طالقانی.
3- اس ام اس. اس ام اس. اس ام اس. روش بی‌خطر و کم هزینه و در عین حال مؤثر. کافیه هر کدوم به هر تعداد دوستای مورد اعتمادی که داریم اس ام اس بزنیم و از اونها هم بخواهیم که اطلاع‌رسانی کنن.
در مورد دو تا روش اول باید بیش‌تر احتیاط کنیم، اما در عوض تأثیرش بیش‌تره. مخصوصا شعارنویسی رو دیوار. چون در معرض عموم هست و اطمینان بیش‌تری به مردم می‌بخشه، همین که فکر می‌کنن خیلی‌ها از این برنامه مطلع هستن، باعث می‌شه که با خیال راحت‌تری تو برنامه شرکت کنن.
توی این 8 روز تمام توانمون رو برای اطلاع‌رسانی به کار می‌گیریم. ببینیم چه می‌کنیم. در حال حاضر بهترین برنامه‌ای که می‌شه برای شهرهای کوچک در نظر گرفت، همین ترافیکه. چون نسبت به بقیه روش‌ها کم‌خطرتره. مردم توی ماشینشون احساس امنیت بیش‌تری می‌کنن تا پیاده و توی خیابون. تازه مأمورا نمی‌تونن به یه فرد خاصی گیر بدن، چون خیلی راحت طرف می‌تونه اظهار بی‌اطلاعی کنه. اگه بوق هم بزنه توی اون شلوغی نمی‌تونن ردیابی کنن.
اگه دیدیم موقعیت واسه شعار دادن مناسبه، می‌تونیم چند تا شعارهم سریع وسط اون شلوغیا بگیم.
راستی بوق زدن هم ممنوع نیست (;
سبز باشید

2 نظرات:

rah sabz omid mazandaran گفت...

salam
in safheh ejazeh tayp farsi ra ndad . dar nhayat be kar va ebtekaretan tabrik migoyam . hala ta bad .

ناشناس گفت...

با سلام دوست عزیز آزادیخواه
من با نام مستعار ابراهیم یکی از معاونان راهنمایی رانندگی مناطق مرکزی تهران هستم . روز شنبه به من و چند نفر از همکاران کارشناس ترافیک ماموریت دادند که بشینیم پای اینترنت و تبلیغات شما را برای این طرح ترافیک سبز زیر نظر بگیریم .
دیدم که شما به زیرکی محلی را برای انجام این ترافیک مشخص نکرده اید هر چند که برای 16 آذر طی بیانیه جنبش دانشجویی اطراف دانشگاه ها را مشخص شده و از مرکز کنترل ترافیک تمهیدات ویژه ای برای جلوگیری از ترافیک اندیشیده شده است . حالا ما ماموریت داریم که از طریق فراخوانهای شما محلهایی که قرار است حرکت اعتراضی شکل بگیرد و ترافیک مصنوعی ایجاد شود را زیر نظر بگیریم.
پیشنهاد من به شما دوستان این است که جایی را مشخص نکنید و توی فراخوانهاتون همه رو به ایجاد ترافیک در هر نقطه در تهران هستند دعوت کنید / این گل میخ هم ساختش راحته . کافیه دویست نفر تو تهران از این گل میخها درست کنند و بندازن سر راه اتوبوسهای خط واحد و ماشینهای دولتی بهتون قول میدم که در عرض چند ساعت ترافیک قفل میشه و برگشتن ترافیک به حالت عادی اونم تو تهران تو چند ساعت غیر ممکنه . الان چند روزه به ما اعلام آماده باش دادن که برای جلوگیری از شکل دهی ترافیک مصنوعی کاری کنیم . ولی من بعنوان یک کارشناس ترافیک و یک درجه دار راهنمایی رانندگی که معاونت یکی از مناطق تهران بعهده من است باید اعتراف کنم که کاری از دست ما برای کنترل و مهار ترافیک عمدی بر نمی آید و شما موفق میشوید که تهران را به تعطیلی بکشانید و با دولت تن به مذاکره با شما معترضان بدهد . در ضمن پیشنهاد میشود که اطلاع رسانی را گسترده تر کنید . ساختن گل میخ را برای 16 آذر و ایجاد ترافیک سبز آموزش دهید .
موفق و پیروز باشید