آقا سانسورچی! عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری! ما از پای نخواهیم نشست

۱۳۸۸ شهریور ۱۸, چهارشنبه

روش‌های مؤثر اطلاع رسانی- 2

سلام دوستان سبز
نتیجه‌ برنامه دیروز اصلاً دور از انتظار نبود. این رو باید بدونیم که تنها چیزی که ما رو به هم مرتبط کرده امیده. امیده که باعث شده این وبلاگ راه اندازی بشه. ما سعی خودمون کردیم. درسته ماهایی که با این وبلاگ آشنا هستیم تعدادمون زیاد نیست، اما همین ماها بالاخره اومدیم تو خیابون و لااقل احساس خوبی داریم از این که به وعده‌مون عمل کردیم. ما نیاز به یه همچین جایی داشتیم که بتونیم سازمان یافته تر با هم کار کنیم. حالا ما یک قدم برداشتیم و قدم‌های دیگه‌ای مونده که باید از این به بعد با هم برداریم. جو امنیتی طوری هست که نمی‌شه اعتماد کنیم. درسته همدیگه رو نمی شناسیم اما با این حال یه هدف مشترک و مقدس داریم و واسه این هدف مشترک تلاش می‌کنیم، و این خیلی امیدبخشه.
اما بیایم تا ده روز دیگه که روز قدس هست، بازم تمرین کنیم. می‌دونیم که تا ما جوونا کاری نکنیم کسی از اقدامی نمی‌کنه. پس برنامه ما قبل از هر چیز، تشکیل یک جامعه گسترده از جوونا است. اگه خوب کار کنیم تا ده روز دیگه یک جامعه بزرگی از جوونهای شهرمون رو داریم که با این وبلاگ آشنا هستند. هر کدوم از ماها هم همون طور که می‌دونیم، رسانه‌ای هستیم برای سایر افراد خانواده.
- توی این شهر هم که ماشاللـه جوون کم نداریم، و اکثراً هم با تکنولوژی میونه خوبی داریم. اگه دقت کرده باشید تو شهر ما قدم به قدم کافی نت و گیم نت وجود داره. یه روش عملی و ساده که خودم هم اونو انجام دادم: بد نیست هر چند وقت سری به کافی نت‌ها بزنیم. به راحتی می‌تونیم صفحه homepage مرورگر پی سی رو به آدرس این وبلاگ تغییر بدیم. یا صفحه این وبلاگ رو باز بذاریم و minimize کنیم تا نفر بعدی که میاد پشت اون پی سی، صفحه ما روببینه. یا می‌تونیم برگه‌ای رو که آدرس این صفحه رو روش نوشتیم، بذاریم گوشه کیبورد. البته بهتره که برای احتیاط توی هر کافی‌نت فقط یک بار این کارو انجام بدیم.
- یک روش دیگه که اگه واقعاً درست عمل کنیم نتیجه خوبی خواهد داشت، اینه که به روش شبکه‌ای کار کنیم. مثلاً هر کدوم از ماها چند نفر از دوستای مورد اعتمادمون رو انتخاب کنیم و این وبلاگ رو بهشون معرفی کنیم. و به هر نفر تأکید کنیم که اون هم همین کارو انجام بده. یعنی صفحه جنبش سبز شاهی رو به دوستای مورد اعتماد خودش معرفی کنه و از اونها بخواد که همین کارو انجام بدن. پیشنهاد می‌کنم این کارو خیلی جدی بگیریم. با این روش پس از مدتی تعداد زیادی از افراد با این صفحه آشنا خواهند بود. و این خیلی به پیشرفت برنامه‌هامون کمک می‌کنه. امکان به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی هم به همین منظور به انتهای هر پست اضافه شده. که کمک خیلی خوبی می تونه به انتشار این صفحه بکنه.
- و اما، شعارنویسی روی اسکناس، یکی از ساده‌ترین و کم خطرترین روش‌هاست. پیشنهاد می‌کنم این گزارش رو در مورد اطلاع‌رسانی از طریق اسکناس حتماً بخونید و ببینید. در ضمن، ما می‌تونیم صفحه خودمون رو از این طریق هم معرفی کنیم.
- روش آخر هم شعارنویسی روی دیوار هست که گستره مخاطب بیشتری داره، اما خطرش بیشتره. شرط اول ما رعایت احتیاط هست.
اما روش‌های دیگه هم هست که تو ذهن شماست. حتماً اونها رو با هم به اشتراک بگذاریم. چون هم‌فکری و مشارکت هست که ما رو به نتیجه‌های بهتر می‌رسونه. اگه دقت کرده باشید، هیچ وقت تو نوشتن پست‌ها، از ضمیر مفرد استفاده نکردم و همیشه جمع بستم، مثلاً ما این کارو انجام می‌دیم... به خاطر این که ما همه با هم و با همفکری هم کار می‌کنیم و ایده می‌دیم. این صفحه متعلق به همه‌ست. اگه مطلبی که تو ذهنتون هست طولانی هست و یا فکر می‌کنید برای انتشار در این وبلاگ مفید هست، می‌تونید اون رو به همراه عکس‌ها و فایل های مربوطه، به ایمیلی که در بالای صفحه معرفی شده ارسال کنید.

2 نظرات:

azadi گفت...

salam doste sabz .man ba nazare shoma movafegham vali bebinid ma vaghti be edeye migim ke felan roz biyan va dar on roz hich khabari nist hata yek nafaro ham nemibinand fekr mikonand ma az khodemon dar avordim va dorogh migim.ma dar in borhe zamani darim ba dorogh mobareze mikonim nabayad baes beshim ke digaran be ma ham shak konand banabar in bayad rahkarhaye be kar be girim ke dar on neshoni az jonbeshe sabz bashe ta melat bidar beshan va omidvar.akhe kheyliha ba man tamas gereftan va khastare pasokh dar morede harekate diroz shodand.piroz va sabz bashid.

azadi گفت...

rasti chize dige ke mikhastam begam in bod ke fekr konam agar az alho akbare shabane shoro konim behtar bashe intori afrad motevajeh mishan ke shahi ham ghasde anjame hamkari ba hamvatane sabz ro dare .