آقا سانسورچی! عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری! ما از پای نخواهیم نشست

۱۳۸۸ شهریور ۱۲, پنجشنبه

روش‌های مؤثر اطلاع رسانی- 1

سلام
همون طور که در پست قبلی مطرح شد، جنبش سبز شاهی قراره اولین مشق خودش رو روز سه شنبه تمرین کنه. این برنامه با استقبال خوبی مواجه شده و جای داره که اینجا به همه شهروندان عزیز تبریک بگیم. نظرات پست قبلی بسیار دلگرم کننده و در عین حال مفید بود. اما همان طور که همه می دونیم ما مشکل اطلاع رسانی داریم. در این زمینه پیشنهاداتی شد مثل پخش شب‌نامه و چسبوندن اطلاعیه که البته مؤثر هستند به شرطی که نهایت احتیاط رو رعایت بکنیم. چون ما بار اول هست که می خواهیم یک حرکت دسته جمعی رو شروع کنیم و در موردش اطلاع رسانی کنیم و باید به تدریج با جو احتمالی امنیتی آشنا بشیم.
تا سه شنبه هفده شهریور فرصت زیادی نمونده. لازم نیست نگران تعداد افراد شرکت کننده باشیم. همون طور که گفته شد ما داریم تمرین می کنیم. اما کارهایی که می تونیم تو این چند روز باقیمونده انجام بدیم.
قدم اول معرفی این وبلاگ هست. جا داره که همین جا از موج سبز آزادی به خاطر اطلاع‌رسانی در این زمینه تشکر کنیم. همون طور که گفته شد قرار هست از این به بعد تمامی برنامه های جنبش اینجا مطرح بشه. پس اولین مرحله اینه که تا جایی که در توانمون هست این وبلاگ رو به بقیه دوستانمون که به اینترنت دسترسی دارند معرفی می کنیم.
در عین حال برنامه روز سه شنبه رو به اون هایی که به اینترنت دسترسی ندارند مثل افراد دیگر خانواده، فامیل، همسایه و هر کسی که بهش اعتماد داریم به صورت زبانی یا تلفنی اطلاع می دیم.
تا این جا خیلی سخت نبود. پیدا کردن چند نفر مورد اعتماد و معرفی وبلاگ و برنامه جنبش خیلی سخت نیست و وقت زیادی نمی‌گیره. درسته حوزه وسیعی رو در بر نمی گیره، اما بهترین و مؤثرترین روشه، که پیشنهاد می کنم که از همین حالا شروع کنیم.
اما چطور در سطح وسیع اطلاع رسانی کنیم. البته این کار باید با احتیاط بیش تری انجام بشه و برای اونهایی که شرایط انجام این کار رو دارند، چند راهکار معرفی می کنیم. اگر شما راهکارهای جدیدی به ذهنتون می رسه، حتماً پیام بذارید تا همه استفاده کنند.
- اگر یک جای مطمئنی رو می شناسیم که برامون کپی بگیره، یه روش ساده این هست که برنامه جنبش رو به همراه آدرس وبلاگ روی کاغذهای سبز کپی بگیریم. و در تکه های کوچک آماده کنیم.
- اگر از کپی مطمئن نیستیم روش مشکل تر اینه که با خودکار روی کاغذ رنگی سبز بنویسیم و در اندازه های کوچک آماده کنیم.
- برای انتشار این تکه کاغذها هم می تونیم اون ها رو لای در خونه های محلمون بذاریم به شرطی که مراقب باشیم.
روش دیگه اینه که مثلا بریم طبقه بالای یکی از ساختمون های دور میدون یا جاهای شلوغ و از بالا کاغذها رو پخش کنیم.
چون رنگ این کاغذها سبزه و مخصوصاً خیلی کوچیکه، جلب توجه می کنه و مردم مطمئناً برش میدارن بخونن.
چسبوندن اطلاعیه رو دیوار هم روش خوبیه. می تونیم پوستر برنامه رو پرینت و کپی بگیریم و روی دیوارها بچسبونیم.
البته روش غیر کاغذی هم هست که نوشتن رو دیواره.
تا سه شنبه سعی خودمون رو می کنیم که در این زمینه اطلاع رسانی کنیم. و سه شنبه نتیجه کارمون رو برآورد می کنیم. همون طور که گفته شد این یه تمرینه. تمرین برای مشق بزرگ تر که راهپیمایی روز قدس هست. منتظر نظرات و ایده های شما در این زمینه هستیم.
تا سلامی دیگربار، سبز بمانید
پانویس: دوستان گرامی! پست های این وبلاگ بیش تر به اطلاع رسانی در مورد برنامه های جنبش اختصاص داده شده است. برای سادگی و استفاده بهتر از مطالب، خبرهای روز در پست های این وبلاگ درج نمی شود. در عوض شما می توانید اخبار روز را از منابع معتبر در حاشیه سمت چپ این صفحه بخوانید. از مطالب و آثار شما برای انتشار در این وبلاگ استقبال می شود.

12 نظرات:

ناشناس گفت...

من تو ساریم. شاهی رو ندیدم، ولی بابلی ها رو دیدم که واقعا با غیرت عمل می کنند.
درود بر همه مبارزین.

امین گفت...

مرگ بر دیکتاتور
همه باهم در روز قدس

azadi گفت...

salam dostane sabz.man dar poste ghabli ham nazaramo goftam vali in dafe mikhastam ino begam ke ma bayad yek jori baham dar ertebat bashim va ba tashkile gorohaye 3 ta 7 nafare faaliyat konim.inke harkas be tanhaye bekhad kar kone javab nemide .man ta hala fekr mikardam to in shahr tanham vali vaghti in vebo didam khoshhal shodam.be omide poroziye iran va irani. emaile man iran.sabz2288@gmail .com baraye har no hamkariye hazerim.

ناشناس گفت...

سلام بچه ها من اسم وبلاگ و برنامه سه شنبه رو روی تکه کاغذهای سبز نوشتم. چطور باید اونا رو پخش کنیم که شناسایی نشیم؟ چه موقع از روز مناسبتره برای این کار؟ آیا میتونیم اونا رو توی صندوق پستی خونه ها بندازیم؟ به نظرتون مردم صندوق پستی شونو هر چند وقت یک بار چک می کنن؟

ماهتو گفت...

با نظر آزادی موافقم. تشکیل گروه خیلی می تونه کمک بکنه. اگه دوستای مورد اعتمادمون توی این شهر هستند حتما این کار رو بکنیم و گروهی کار کنیم. برای روز سه شنبه هم بهتره توی گروه های چند نفره حرکت کنیم و کم کم به هم بپیوندیم. برای پخش کردن کاغذها هم ایده صندوق پستی خوبه. معمولا ظهر که خیلی مردم تو خیابون نیستن می شه کاغذها رو از زیر در خونه ها سریع رد کرد. هر کسی می تونه توی محله خودش این کارو بکنه

شهرزاد گفت...

اخبار تحلیلی جنبش سبز را از وبلاک ما پی گیری کنید

azadi گفت...

سلام دوستان سبز .میخواستم در مورد پخش برگه ها بگم که بعد افطار زمان خوبی برای پخش برگه هاست.مواظب خودتان باشید.به امید پیروزی

سبز گفت...

درود بر تمامی سبزاندیشان و آزاد زنان و مردان ..درود بر همه شما که در دیاری که با فقر فرهنگی مردم به پایگاه ا.ن تبدیل شده است مردانه می ایستید.وعده ما روز قدس

ناشناس گفت...

طرح زکات فطریه سبز

دوستان همان طور که میدونین روز عید فطر هر مسلمونی باید برای خودش و افراد تحت تکفلش حدود دو هزار تومان فطریه بده، و در بدترین حالت، اگر فرض کنیم که فقط بیست میلیون ایرانی این پول رو پرداخت می کنن؛ این میشه 400000000000 ریال!!!

معمولا این پول به صندوق های کمیته امداد ریخته میشه، که خودتون میدونین کمیته امداد دست چه کساییه و کودتاچی ها از این پول ها چه استفاده ای می کنن!

حالا
این قضیه چه ربطی به جنبش سبز میتونه داشته باشه؟

از دو طریق:

راه اول که این پول ها رو به جای ریختن در صندوق های کمیته امداد، در صندوق های موسسات خیریه ی غیر دولتی مثل سرای سالمندان و غیره بریزیم که به دست کودتاچی ها نرسه

و دوم این که، تا می تونیم برای پرداخت این پول ها، از اسکناس های خورد مثل صد تومنی یا دویست تومنی استفاده کنیم، و روی همه ی این اسکناس ها شعارهای جنبش سبز (مثل مرگ بر دیکتاتور و ...) رو بنویسم

این طوری در یک روز، دویست میلیون قطعه اسکناس دویست تومانی، یا چهارصد میلیون قطعه اسکناس صدتومانی شعارنویسی شده، داخل صندوق های صدقات ریخته میشه

دولت کودتا هرچی هم زور بزنه نمی تونه این همه اسکناس رو از گردونه خارج کنه، و ضمنا چون این اسکناس ها در صندوق ها ریخته میشن، هیچ خطری برای کسی که اونو تو صندوق میندازه نداره، چون موقع ریختن، کسی از نوشته ی توش مطلع نمیشه!

به نظر من که طرح بسیار جالب و موثریه!

به همه ی دوستان اطلاع رسانی کنین
فرصت زیادی تا عید فطر باقی نمونده!
هر زکات فطریه، بیست برگ شعار سبز!!!...
.
.

.

خانه سبز گفت...

همرزم عزیز به ما سر بزن

ناشناس گفت...

سلام در مورد پخش بگم که ما رعایت همه چیز رو میکنیم
مثلا چند شب پیش یک بسته کاغذ آچار خریدیم ، دونه ای نخرین که اثری ازتون نمونه و بعد با یک دستکش 100 تا توش نوشتیم و توی یکی از کوچه ها نیما از طریق یکی از بچه های اسلام آباد پخش کردیم . تو خرید سی دی هم خودتون سی دی رو از کنارش بگیرین و رایت کنین
این اولشه مهم اون آخریه . مهم نیست توی اینجور اطلاع رسانی ها توی پخش شب نامه ها خودتون رو زیاد درگیر کنین . با یک ماژیک بزرگ بنویسین و بندازین روی زمین همه میبینن
ولی این کار رو سریع و حتماً بدون ترس انجام بدین . چون وقتی میترسین نمی دونین چیکار کنین
بعد توی 17 شهریور سعی کنین تمامی جوانب کار رو در نظر بگیرین . سعی کنین توی یک زمان حرکت کنین ولی حتما جدا جدا . سعی کنین ظاهری عادی داشته باشین . تمامی فیلم هایی که ممکنه باستون دردسر بشه رو از تو موبایلتون پاک کنین . در مقابله مامورین عکس العملی نشان ندین که فکر کنن شما از تجمع امروز با خبر بودین .
سعی کنین از کوچه آلمانیا بیرون نیاین چون سر کوچه دوربین بزرگ اطلاعات سپاه هست . سعی کنین از آن طرف خط حرکت کنین . البته بعد از چهار راه ترک محله دیگه مهم نیست . اطلاع رسانی خیلی مهمه .
----- یک کار دیکه اینه که با اسپری سفید تو جاده ها و خیابونا خبر این تجمع رو بدین .
تو روز تجمع سعی کنین کمترین توجه رو به کسی کنین که کسی نفهمه . همین تعداد جمعیت توی اون روز میتونه نشانده تعداد ما باشه .
در آخر هم باید بگم که این تازه اول کاره و با اومدن و نیومدن کسی امیدوار و نامید نشیم . خوبه که همیشه با منطق کارامونه رو انجام بدیم و هیچ وقت دچار احساسات نشیم
byefilter@gmail.com

sepehr گفت...

درود بر شما
وبلاگ زیبایی دارید
برای دانلود روزنامه زیر زمینی خیابان ،دانلود کلیپ های موج سبز، دانلود تم های موج سبز ،عکسهای سبز ،وپوسترهای موج سبز برای چاپ به وبلاگ "ماهمیشه سبز می مانیم"سر بزنید.
پایدار و سبز باشید

www.freedomforiran.blogfa.com