آقا سانسورچی! عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری! ما از پای نخواهیم نشست

۱۳۸۸ شهریور ۲۱, شنبه

روش‌های مؤثر اطلاع‌رسانی- 3

سلام دوستان سبزاندیش
در مورد برنامه سه شنبه دیدگاه‌های متفاوتی مطرح شد، عده‌ای بر این باورند که تجمع در یک مکان خاص و آن هم مکان بسته‌ای مثل پارک ممکنه خطراتی داشته باشه. و عده‌ای از این که مورد شناسایی قرار بگیرند نگران بودند. عده‌ای هم خواستند که به جای تجمع، راهپیمایی کنیم اما در عوض در یک مسیر کوتاهتر.
همه‌ی این دیدگاه‌ها در جای خودش مهم هست. با همه‌ی این اوصاف، به نظر می‌آید اگر در مورد برنامه سه‌شنبه به توافق هم برسیم، زمان کافی برای اطلاع‌رسانی در این زمینه نخواهیم داشت، در حالی که می‌توانیم این وقت و انرژی را برای اطلاع‌رسانی در مورد برنامه روز جمعه (27 شهریور) بگذاریم. به نظر می‌رسد فعالیت‌های ما بیش از حد محدود به اینترنت است و اگر سه‌شنبه هم بخواهیم بدون اطلاع‌رسانی کافی برنامه بگذاریم، باز هم همین تعدادی که در این وبلاگ فعالیت می‌کنیم جمع خواهیم شد.
حتی پیش از این پستی راجع به نظرسنجی در مورد مکان این برنامه اضافه شد که بلافاصله آن را از وبلاگ برداشتیم.
بنابراین، پیشنهاد ما این است که به جای پرداختن به بحث روز سه‌شنبه، بر روی برنامه روز قدس تمرکز کنیم و از برنامه روز سه‌شنبه صرف نظر کنیم.
اما در این پست بر روی روش‌های اطلاع‌رسانی و مخصوصاً شعارها تکیه می‌کنیم. در مورد کارهایی که باید در روز قدس (27 شهریور) انجام دهیم در پست‌های بعدی صحبت می‌کنیم.
همیشه باید توجه داشته باشیم فعالیت‌های اطلاع‌رسانی ما محدود به اینترنت نیست و باید بعضی وقت‌ها از این فضا خارج بشیم و در دنیای واقعی هم اطلاع‌رسانی رو انجام بدیم. از دوستانی که در این زمینه پیشنهادات مفید خودشون رو مطرح کردند تشکر می‌کنیم. تعدادی از این روش‌ها رو در ادامه بیان می‌کنیم:
- پخش کردن اعلامیه‌های تکثیر شده‌ در خانه‌ها و پخش آنها به صورت شب‌نامه. اعلامیه روز قدس را می‌توانید از اینجا بردارید.
- شعارنویسی روی اسکناس: روش بی‌خطر و مؤثری است که در پست‌های قبلی در مورد آن صحبت شد.
- شعارنویسی روی دیوار، باجه‌های تلفن عمومی و ... با اسپری سبز
- شعارنویسی روی کف خیابان با اسپری سفید
دو روش بالا از بهترین و مؤثرترین روش‌ها هستند که باید برای انجام آنها بیش‌تر احتیاط کنیم و بهتر است که در شب انجام شود.
- چسباندن برچسب‌: منظور، برچسب‌های آماده‌ای است که برای روی جلد دفتر یا کتاب و ... به کار می‌ره. نوشتن روی این‌ برچسب‌ها و چسباندن آن‌ها بر روی در و دیوار کار ساده‌ای هست و می‌تونه خیلی مفید باشه چون واقعاً جلب توجه می‌کنه.
- استفاده از بادکنک سبز: شعارها یا برنامه روز قدس را هم می‌توانیم روی بادکنک بنویسیم و هم تعدادی از برگه‌های کوچک حاوی شعار را داخل بادکنک قرار بدهیم. بادکنک‌ها را می‌تونیم در یک فرصت امن، از یک بلندی رها کنیم. هر وقت که بادکنک ترکید، کاغذها در فضا پخش می‌شه و جلب توجه می‌کنه.
و ... روش‌هایی که شما پیشنهاد می‌کنید.
و اما چه شعارهایی بنویسیم. چند شعار پیشنهادی که می‌تونه هدف رو برسونه:
- روز قدس سبز
- ایران شده فلسطین، مردم چرا نشستیین
- روز قدس روز تجدید دیدار سبزها
- نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران
- روز قدس روز دادخواهی مردم ایران
- فلسطین همین‌جاست
- 27 شهریور روز آزادی ایران
- روز قدس را سبز خواهیم کرد
و شعارهای دیگه‌ای که به سلیقه خودتون انتخاب می‌کنید. اما بهتره آخر هر شعار، مکان و زمان دقیق راهپیمایی روز قدس رو هم بنویسیم. چون وقتی زمان و مکان مشخص شده باشه، مخاطبان متوجه می‌شن که این یک برنامه جدی است. فکر می‌کنم طبق روال سالهای قبل باشه، یعنی دورو بر ساعت 9 صبح. اما اگه کسی زمان و مکان دقیق روز قدس رو می‌دونه، اطلاع بده که به انتهای شعارها اضافه کنیم.
نکته دیگه این که جاهایی که امکان داره، آدرس این صفحه رو هم بنویسیم که دوستان دیگه هم به ما بپیوندن.
در پایان یادآوری می‌کنیم که دوستانی که کار اطلاع‌رسانی رو انجام می‌دن، حتماً از چند مورد از شعارها و نوشته‌ها عکس تهیه کنند که در اینجا منتشر کنیم. این باعث می‌شه که دوستان دیگه روحیه بگیرن و اونها هم همین کارو انجام بدن. در پست‌های بعدی بیش‌تر به انتشار عکس‌های تهیه شده از سوی شما خواهیم پرداخت.
دوستان عزیز در مورد روش‌های دیگه اطلاع‌رسانی و هم‌چنین شعارها نظراتتون رو بنویسی که به این پست اضافه کنیم.
سبز می‌مانیم

1 نظرات:

reza گفت...

دستورخامنه ای برای بازداشت کروبی